fredag 19 april 2013

Pytteliten..

Nu är Hilda rakad och är pytteliten igen. Lika märkligt varje gång hur jag blir extremt mycket mer försiktig med henne när hon är rakad för hon känns så mycket mera skör. Som att pälsen skulle skydda nåt större... Men ändå.

Äntligen ledig i helgen!!!!





torsdag 18 april 2013

Njuter.

Njuter av att det regnar... Så jag kan göra absolut ingenting med gott samvete!

onsdag 17 april 2013

En helt vanlig vardagskväll.

Eller inte. När kusinen har fotoprojekt får man ställa upp... Tillsammans med resten av släkten. Som vanligt :)









Äntligen vår!!!





Älskade mormor!

Min mormor är det finaste människan i världen... För henne är det så viktigt att inte vara till besvär dock.

Igår tog vi en kaffe i östmark när jag var påväg hem från jobbet. Då berättade hon att när hon är nere i Torsby och ska hämta barnbarn eller dyl. och har några timmars väntan brukar hon åka om mitt hus för att se om jag är hemma.

-men varför kommer du inte in då?
-nej men tänk om du inte vill tänker jag.
-men mormor nästa gång måste du komma in!

Tidigare idag ringde det på dörren, där stod mormor.

-men tänk att du lyssnade på mig och kom in!
-ja men jag har suttit här utanför i en halvtimme.
-men vad säger du?
-jo men jag tänkte att förr eller senare ska Hilda ut och då ser du mig ju. Jag kan ju lika gärna sitta här som mitt i Torsby.
-men mormor!

Kan ni förstå? Fina fina mormor. När mamma var liten stod mormor och morfar uppe på taket varje kväll, ibland timvis och höll i antennen för att mamma skulle få bild. Förstår ni vilken kärlek det finns?



tisdag 16 april 2013

En dag med energi.

Slutade sju i morse, drog och handlade. Kom hem och gjorde marängtårtan som jag sa igår, därefter gjorde jag en smörgåstårta, jag vet. Jag vet inte vad som hände. Rastlös deluxe.

Nu har jag två plåtar tårtor som egentligen inte får plats i kylskåpet :) haha

måndag 15 april 2013

Supergod

Den här tänker jag testa imorrn. Elinore bjöd på denna på Frejs dop för några veckor sen, så sjukt god! Ingredienserna är ju typ som en Marias maräng men ändå smakade den så mycket bättre! Först blir det en sväng till jobbet!