torsdag 29 mars 2012

Bloggpaus.

Ok, jag vet att jag inte uppdaterat på länge. Jag tar en paus helt enkelt. Det får man... Faktiskt :)

torsdag 22 mars 2012

Kvällsmys framför datorn.

Fan jag får inte plats. Jag får lite avundsjuk titta på. Är övertygad om att Hilda försöker sno Martin från mig. Den kärringen!


söndag 18 mars 2012

Fantastisk jobbhelg!!

Det har varit underbart på jobbet i helgen. Fantastiska gäster, härliga kollegor, ja ni fattar.

Idag när gästerna skulle resa hem kom de med presenter och pengar till mig personligen och bara överröste mig med lovord för att jag varit så otroligt serviceminded. Jag sken upp som en sol och jag skiner än. Kommer skina länge länge!!!

Vann för övrigt 50;- i en vadslagning mot en kollega. Jag måste börja slå vad mer med folk för jag är övertygad om att jag skulle vinna jämt... Eller kanske inte. Men lite spänning är aldrig fel... Så länge det rör sig om små summor vill säga ;)

Så, nu har jag fått min egoboost för det här året ;) imorrn blir det hustittande och jobb igen.

Livet är rätt gött nu ;)


torsdag 15 mars 2012

Konsten att göra ingenting!

Jag vet precis hur man gör!

Idag var en sån dag igen när jag gjort typ ingenting. Eller ja jag har iofs städat, handlat, träffat pappa, gjort äppelpaj, lagat mat, haft Frida, Robert och Karin på kaffe. Ja men där tar det liksom stopp.

Jag måste sluta slösa bort min lediga tid på just dödtid...

onsdag 14 mars 2012

Tidig morgon... Kanske.

I morgon, då, ja DÅ ska jag gå upp tidigt. Städa lägenheten, laga en middag efter nåt recept jag aldrig testat innan samt baka lite.... Ja tanken är så iaf... Just nu ;)

Underbart med lediga dagar!!!

Det är iofs gott med rejäl sovmorgon, slötitt framför tvn och smörgåsmiddag.

Vi får se då ;)

Eller nej.

tisdag 13 mars 2012

Gahh

Ja jag vet då inte.

Vi har varit och tittat på hus. Martin har älskat det från första stund. Jag har gått från att inte gilla det, till att gilla det, till att älska det... Till att inte gilla det igen.

Jag kan ju liksom ingenting om sånt här. Jag kan färg och tapet... Och det är liksom noll värt när det gäller att köpa hus. Man kan ju inte köpa hus för att det är en fin tapet... Jag kan inte detta..!

Vi har varit och tittat på huset igen idag tillsammans med brorsan och hans chef som båda är snickare och båda två var klart kritiska... Då blir jag ännu mer kritisk. Jättekritisk. Jag kan inte husköpssaker och därför tar jag hjälp av dem. Martin tycker att de överdriver och jag vet inte om Martin har rätt eller fel. Jag vet inte om han kärat ner sig i huset så han inte ser felen... Ja gud jag vet inte.

Det värsta är att jag riktigt förstår att Martin blir besviken. Han älskar huset så mycket och jag ställer till det... Eller så räddar jag oss... Ja vem vet???

Sen kommer man hem från husvisningen och möts av den här. Helt fullkomligt ovetande om allt, så skulle jag vilja ha det nu faktiskt :)


söndag 11 mars 2012

Men titta!!!

Se vem jag hittade på google!!! Visste inte att googlebilen varit på torsbys alla smågator. Detta måste ju vara ett par år sen dessutom.

Saknar hoffe, min fina fina bil ;)

Nyss varit ute på långpromenad med brorsan och resten av dagen ska jag göra så lite som möjligt.