lördag 5 november 2011

Det här har hänt...

Svårker har skärpt sig! Det här har hänt...

Afron i tisdags gick riktigt bra trots att vi inte hade någon ordentlig musikanläggning, breven är skickade, Vi har grillat och badat bastu i valberget, jag kramar som aldrig förr... Ja och Lite till :)

I morgon vankas helgjobb!








fredag 4 november 2011

Känns fullt normalt på något konstig sätt!


tråkigt utan bilder...

Har suttit och försökt få bloggappen att fungera... Det går inte... Det går bara inte. Får nöja mig med att skriva på datorn så länge. Lite tråkigt att inte kunna lägga ut bilder bara. Jag kan ju föra över bilderna på datorn men hallå. Den tiden har jag inte. Eller jo det har jag. Den orken har jag inte. Jo det har jag men äh har ingen lust med det =)

Nu har jag iaf skrivit brev till tre av mina vänner och lagt i en liten överraskning, spännande =)

Nu ska jag bara kramas lite mer och sen är veckans uppdrag klara =)

Svårker är en idiot del 2

Ja jag blir galen. Jag BLIR galen.

Det går härmed inte att blogga på telefonen, han vill helt enkelt inte. Nu är det kanske inte bara svårkers fel utan kanske med självaste appen. Jag har avinstallerat, installerat, avinstallerat igen och installerat. Fungerar fortfarande inte!

Uppdragen går bra iaf.
Bjuda någon okänd på kaffe - check!
Krama minst 10 personer - nja jag har kramat 1... men lägger in spurten nu =)
Skriv tre handskrivna brev och skicka med posten - Detta håller jag på med just nu, skriver så mina fingrar blöder... eller nästan... eller nej. Men jag skriver... snart... jag har tagit fram penna och papper iaf.

Jag och Karin pratade om vad som är mest störande på Facebook häromdagen och en av punkterna var de som skriver <3 i tid och otid. Hela tiden!!! Jag vet riktigt hur man gör hjärtan på Facebook, gör man som jag gjorde hjärtat här ovan eller? Skit samma. När jag kollade min Facebook idag hade Karin iaf skickat ett <3 på min sida. Haha, suck! Hon är rolig hon.


Åkte dit på Tv-shop häromveckan också. Åkte på att köpa den fantastiska, superkomfortabla... Ja en  GenieBra. Ångrade mig så fort jag klickat på "köp"-knappen men idag kom den och hör och häpna. Den är fantastisk!!! Och dyr! Men mest fantastisk. Faktiskt hur bekväm som helt. Ser ut precis som en sportbehå, känns som en löst sittande riktigt gammal sportbehå utan resår fast brösten ser ut som om de satt i en. push-upbehå. Ja jag älskar den redan!

Idag är vi några tjejer som ska träffas och grilla och bada bastu. Hur mysigt är inte det då på en skala, jag säger en femma. På en skala 1-5 alltså.

Nä nu återgår jag till brevskrivandet. Ber om ursäkt att jag inte uppdaterar så ofta, men det är inte mitt fel. Det är svårkers fel!

onsdag 2 november 2011

Ja du Svårker!

Bloggappen på telefonen vill inte fungera, SKRÄLL!!! Har försökt lagt ut blogginlägg hela dagen men icke.

Har iaf varit på wiener och köpt en kaffe till någon jag inte har en aning om vem det är, allt enligt uppdraget. Imorgon blir det att sätta sig ner och skriva brev... OCH försöka hota Svårker med stryk om han inte skärper till sig =)

måndag 31 oktober 2011

Skicka vidare...

Av denna veckas uppdrag som bara blev typiska "feel good"-uppdrag har jag blivit inspirerad! Jag vill göra fler saker, man mår bra själv av att göra saker för andra.

Idag när jag var och köpte bensin passade jag på att köpa en trisslott, sen sa jag till kassörskan att när hon såg någon som verkade behöva en skulle hon ge den till personen och hälsa att "någon tyckte du var värd denna"... Och nu är JAG lycklig av detta. Tanken på att jag troligen har gjort någon glad gör mig glad.

Nu har jag såklart målat upp att det här personen blev superglad och jag gjorde hela dennes dag, ja om inte ett helt år. Varje gång det händer något tråkigt i dennes liv kommer personen tänka tillbaka på dagen han/hon fick en Triss-lott, och så kommer han/hon plötsligt må bättre igen. Jag har alltså påverkat hela den här personens liv till något bättre. Typ så har jag tänkt.

Nu är du ju kanske så att den här kassörskan inte har något sinne för vilken som skulle bli sådär superglad för en trisslott så hon väljer någon som suckar lite lätt och säger "jaha", han (jag har fått för mig att det vore en man) vinner 25000 i månaden i 25 år, han har miljoner på banken och är så snål att inte ens hans barn och barnbarn får blommor på deras födelsedag.... Jaha nu mår jag inte lika bra!?..

Jag väljer att tro på det första scenariot, det sanna scenariot!

Vart jag ville komma med allt detta är att jag blivit inspirerad till att jobba fram något sorts event, evenemang eller vad man nu ska kalla det... Precis som jag och karin nu har uppdrag varje vecka kunde man bjuda in massor med människor på Facebook (att träffas "in real life", där går väl ändå gränsen. Det skulle aldrig funka, jag och karin skulle få sitta där ensamma=) och ha ett uppdrag i veckan med just "feel good"-känsla... Köpa en trisslott och ge till någon t ex. Gå fram till en helt okänd människa på stan och ge en komplimang. Sopa bort snö från en bil på en parkering och lämna en liten hälsning. Åh det där sista uppdraget skulle jag bli superglad över... Sådär glad för resten av mitt liv. Varje gång något hemskt hände mig skulle jag tänka tillbaka på den kalla januarimorgonen jag skulle till jobbet!! Snälla, sopa bort snö från min bil i vinter. Någon?!

Det ska vara enkla saker men som både den man ger till och en själv mår bra av... Och så blir alla superlyckliga! Jag ska dra med mig Karin på det här tror jag

Så nu undrar jag... â ni mâ âller???

söndag 30 oktober 2011