måndag 13 januari 2014

Fryser ihjäl!

Man är verkligen inte van kylan nu. -15 och man tror på riktigt att man ska avlida när man går utanför dörren!

Glad för att vi har kamin just nu samt en hund som kan ligga över ens fötter och värma upp dem :)


fredag 10 januari 2014

Jobba jobba jobba

Ja det var inget direkt mjukstart att komma tillbaka efter en månads frånvaro från jobbet. Jisses men skönt att va tillbaka, och kul att göra nåt. Klättrar lite lätt på väggarna om jag är hemma för länge. Jag tror ärligt att anledningen att jag lätt blir så uttråkad hemma är att jag i grunden är rätt lat! Är jag ledig en helg vet jag att jag skulle må bäst och ha roligast om jag planerade in nåt kul... Fast det gör jag aldrig... Jag ligger i soffan och tittar på playkanaler på ipaden. Sen får jag halvångest för att jag kastat bort en ledig helg på absolut nada. Konstigt att jag har tråkigt när jag är ledig?! 

I onsdags var jag och en kollega till Oslo på konferansmöten. Var faktiskt jätteroligt och eftersom jag var där förra året så hade jag lite koll på läget kändes det som, iaf förstod jag vad det gick ut på. Speeddejting med företag rent ut sagt :) 

Imorrn drar jag och Martin till Örebro och tittar på badrum, renovering nästa!!! Spännande! :)


söndag 5 januari 2014

Åter till vardagen!

Ja då var man på jobbet. Ledig någon timme innan jag hår på andra passet så tar kål på lite tid. 

Känns helt ok att va tillbaka på jobbet efter ledigheten! Klart det är skönt att va ledig... Men om sanningen ska fram rätt tråkigt också om man som mig är dålig på att fylla dagarna med något :)

Hade en jättemysig nyårsafton iaf, bara jag,Martin och Hilda. Lagade middag, skålade vid tolvslaget och somnade strax därpå :) som sagt lagom!

Förrätt: Räkor och hummer med vitlöksaoli, citronkräm och rostad paprikakräm. Löjrom och cremefraice.

Varmrätt: Oxfilé med kantarellkräm, balsamikoreduktion och parmachips. 

Efterrätt: Vaniljpanacotta med hallon, citrussallad med apelsinsås och mandelgrädde.



lördag 28 december 2013

Slappdag... Nu igen.

Alltså så mycket som jag slappat denna månad har jag aldrig gjort! Och hoppas innerligt att jag aldrig mer kommer in i en sådan period för fasen vad slö man blir... Hela tiden! Blir typ andfådd när jag hämtar posten! Nåja kanske överdriver men lite så känns det. Nästan så det ska bli skönt när jobbet drar igång igen, få lite rutin igen.

Gissa vad vi gör idag? Ledtråd - se bild. :)

torsdag 26 december 2013

Trotsade juldagen!

Det har varit lite av och till om jag skulle ut på juldagen eller ej. Slutade med att jag åkte upp till Östmark och hade spelkväll med kusinerna och bara mös i soffan hos mamma och pappa..... Å Gud vad glad jag är för detta val... Speciellt med tanke på att Martin legat utslagen i soffan hela dagen! Mohahaha inget går upp emot känslan när någon är klen och man själv mår prima :) 

Imorrn ska jag till Karlstad och hälsa på Min fina vän Nilla som är på besök i Karlstad (bor i Umeå annars). Ska bli så kul att träffa henne igen!!

onsdag 25 december 2013

Ja denna bloggen...

Det går trögt skulle man kunna säga och det jag får skylla på är att jag helt slutat ta bilder av saker som händer... Fråga mig inte varför.

Utan bilder känns inlägg inte lika roliga. Som i förrgår när en rosa elefant flög in via köksfläkten, snodde min favvohårsnodd, ramlade ner för trappen till källaren och försvann in i kaminen... Den händelsen hade ju varit roligare med en bild. Eller när Martin kom och frågade om jag hade någon fin klänning han kunde få låna till ikväll när det är fest, det hade ju varit roligare om jag tagit kort när han gick lös på min garderob. Eller när Hilda insisterade på att plocka isär surroundsystemet hemma för att bevisa att hon med förbundna ögon kunde sätta ihop det igen med bara bakbenen... Hade varit kul med ett kort där med. Men nä.

I Brist på min egen intelligens att knäppa kort så snor jag kusinens bild från gårdagen :)

God jul på er!

torsdag 12 december 2013

Glömma fläskfilé i ugnen...

Check! :)

Den är iaf klar... Skulle va 70 - blev 82. Jo som sagt, den är klar!