onsdag 25 september 2013

Nya uppdateringen

Känns konstigt men nytt ändå! Alltid samma sak när det gäller uppdateringar. Steg 1. Man hatar det!
Steg 2. Man fattar inget!
Steg 3. Man hatar det ännu mer.
Steg 4. Man får en aha-upplevelse
Steg 5. Man börjar inse att ordet hata kanske va ett väl så starkt ord.
Steg 6. Man känner sig dum som inte fattat... Vad det nu var man inte fattade.
Stag 7. Man inser att man själv är dum i huvudet och att tekniken och utvecklingen har sprungit ifrån en.
Steg 8 (efter måååånga månader). Man fattar och älskar den "nya uppdateringen" som känns så logisk och självklar.

Tre dagar efter steg 8 infallit kommer en ny uppdatering. En inte alls logisk och självklar sådan. Man är tillbaka på ruta 1... Eller ja, steg 1! 


tisdag 17 september 2013

....

Fördel med regn är att det kan bli regnbågar :) detta var min utsikt från jobbet igår kväll :) 

söndag 15 september 2013

Ostfatens ostfat

När jag gör ostfat hemma har jag en bit brie och sen 2st sådana små bonjour-ostar... 3st om jag vill lyxa till det typ.

Carola på jobbet... Hon är... Hur ska jag uttrycka mig?. Kanske eventuellt lite bättre på det här än vad jag är! 

Kolla så snyggt! 


fredag 13 september 2013

Men fyyyyyyyyy

Hur kan det få va såhär? Bli bortgift som 8-åring till en 40-årig man!? Hur sjukt är inte det??? Att barnet ska behöva mördas för att någon ska reagera dessutom. Usch för mänskligheten!!! Folk säger att man ska ha ett öppet sinne och försöka förstå sig på olika kulturer och inte döma vad som är rätt eller fel.... Men det här är fan fel!!! Jag dömer provinsen hajja i Jemen.... Av hela mitt hjärta! 

tisdag 10 september 2013

Plattång som strykjärn

Alltså, fungerar skitbra!!!! Så enkelt och smidigt. Sen kanske det inte är det bästa för kläderna men vad vet jag. Mina 99kr toppar från hm tål det tydligen. Snacka om enkel lösning på morgonen innan jobbet :)