måndag 26 augusti 2013
söndag 25 augusti 2013
Home sweet home
Jepp då var man hemma igen. Lite vemodigt att åka därifrån och man tycker alltid att man är där för kort stund men så är det.
De senaste åren har jag haft för tradition att måla när jag är där uppe. Inte måla på riktigt (för det kan jag inte) utan mer kladda för att det är roligt. Dessa papper med kladd har av någon anledning kommit upp på väggen vid dasset... Ja jag vet inte varför. När jag öppnade dörren till dasset nu i helgen möttes jag av bilden jag målade förra sommaren. En bild där jag målat av mamma, pappa och mormor där de satt kring bordet och spelade wordfeud på min telefon mot Martin. Är det inte konstigt. I juli förra året satt mormor med oss och spelade wordfeud. I juli i år fanns hon inte. Det är konstigt....
lördag 24 augusti 2013
fredag 23 augusti 2013
onsdag 21 augusti 2013
Chipslåda
Nja, smakade sådär. Hade nog varit godare med ris eller pasta istället för chips spridda över gratängen :) kul att prova men blir nog inte flera gånger.
tisdag 20 augusti 2013
In med gammalt, ut med nytt
För ett par år sedan ville jag ha allt från Ikea, raka linjer och nytt ni vet stuket. Nu har jag blivit tvärvänd. Nu vill jag ha gammalt med karaktär.
Idag var jag och hämtade en gammal skänk från 20-talet gjord av säljarens väns farfar i Stockholm. Lite annat än massproducerade malmbyråer det (vilka jag har två stycken nere i garaget om nån är intresserad.) hursomhelst så är jag supernöjd med denna. Kommer nog inte tröttna på denna i första taget :)
Nyttigt
Googlade på "favoritrecept" och hittade detta. Chipslåda! Kanske det mesta onyttiga jag sett men måste ju prova detta ändå, bara för att :) återkommer med recension :)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)












