Nej inte skitdag utan skiddag.
Drog med Karin till hovfjället på lite skidor. Sååå länge sen jag åkte och sist gillade jag det inte alls men nu... Nu ska jag köpa mig skidor och börja åka.
Vi drog milen och var supernöjda med oss själva. Eller det är vi fortfarande :)
Så gött att ha gjort något annat än legat i soffan :)
Nu ska jag och Martin ner i tvättstugan och foga innan det ska laddas upp för melodifestivalen :)
lördag 23 februari 2013
fredag 22 februari 2013
Men va fan!
Jag jobbar nu 10 av 11 helger!!! Det är fan inte rätt!!
Damn.
Och nu när jag väl är ledig. Vad gör jag?
Äter popcorn och tittar på gladiatorerna!! Det är fan inte rätt!!
Damn.
Damn.
Och nu när jag väl är ledig. Vad gör jag?
Äter popcorn och tittar på gladiatorerna!! Det är fan inte rätt!!
Damn.
torsdag 21 februari 2013
Tur i Finnskogen på riktigt.
Idag på jobbet fick jag förmånen att ta med mina gäster till ett par äkta finnskogsmän som kan allt om trakten och allt om skogen. Lärde mig bland annat att ju sämre granar mår desto längre ner växer grenarna pga att den får lite näring. En glad gran har bara grenar högt upp på stammen. Man lär sig något nytt varje dag :)
En fantastisk tur men -16 grader.... Säger allt. Gjorde mitt bästa och klädde på mig allt jag hade i skåpet. Det hjälpte sådär. När vi kom tillbaka kände jag inte av mina fötter... Ja de såg lite frusna ut också. Tog nästan två timmar innan det slutade göra ont i dem... Men det var det värt :)
En fantastisk tur men -16 grader.... Säger allt. Gjorde mitt bästa och klädde på mig allt jag hade i skåpet. Det hjälpte sådär. När vi kom tillbaka kände jag inte av mina fötter... Ja de såg lite frusna ut också. Tog nästan två timmar innan det slutade göra ont i dem... Men det var det värt :)
tisdag 19 februari 2013
Home sweet home.
Då var helgen gjord igen och jag är hemma. Känns alltid så konstigt att komma hem när man inte varit hemma på nästan en vecka. Som att man varit borta jäääättelänge ;)
Martin går förmiddagen denna vecka så när han kom hem somnade vi båda i soffan och sovit tills nu.
Skulle behöva upp och göra nåt men har ingen lust... Så jag skiter i det och ligger kvar i soffan resten av kvällen :)
Martin går förmiddagen denna vecka så när han kom hem somnade vi båda i soffan och sovit tills nu.
Skulle behöva upp och göra nåt men har ingen lust... Så jag skiter i det och ligger kvar i soffan resten av kvällen :)
torsdag 14 februari 2013
Men vad fan gubbe...
Jag har länge retat Martin att han faktiskt kunde lägga ner sig lite på alla hjärtans dag. Under åtta års tid har jag alltid gett honom nåt speciellt. Det gjorde han också, de första fyra åren men sen gick det utför :) genom åren har jag fått ett antal blombud både till jobb, hem och kompisar när jag varit hos någon. Jag har fått hemliga picknickar och massa annat.
Nu för tiden brukar jag få aladinhjärtan och där har jag retat honom pga att han numer suger på presenter. Nu låter jag elak men det är ju sant... Typ.
I år fick jag inga aladinhjärtan... I år fick jag Marabouhjärtan. Men Gud vilken man.
Ska jag slå honom?
Ni fattar ironin va så ni inte tänker att jag är en otacksam jävel... Jag är nämligen såååå tacksam för mina chokladhjärtan. Vill bara slänga mig om halsen på honom och överösa honom med kärlek.
Återigen. Ni fattar ironin?!
Nu för tiden brukar jag få aladinhjärtan och där har jag retat honom pga att han numer suger på presenter. Nu låter jag elak men det är ju sant... Typ.
I år fick jag inga aladinhjärtan... I år fick jag Marabouhjärtan. Men Gud vilken man.
Ska jag slå honom?
Ni fattar ironin va så ni inte tänker att jag är en otacksam jävel... Jag är nämligen såååå tacksam för mina chokladhjärtan. Vill bara slänga mig om halsen på honom och överösa honom med kärlek.
Återigen. Ni fattar ironin?!
onsdag 13 februari 2013
Nu är det bestämt.
Jag dör.
På riktigt!
Jag har sån träningsvärk i benen att jag knappt kan gå. Alltså på riktigt. Det här är inte ett sånt "hör på mig jag har tränat-inlägg" för att ge er dåligt samvete (funkar inte på Vanja person btw).... Det här är ett inlägg där jag delar med mig av att jag insett att min kropp inte riktigt är så tålig som den har varit. Jag är liksom inte 25år längre (bahahahaha).
Faktiskt, jag dör. Hur jag ska fixa att leda afron ikväll har jag försökt klura ut idag. Har inte kommit fram till något dock.
Det känns som jag har två knivar i framsidan av låren... Och tre i rumpan.
När man googlar på hur man lindrar träningsvärk finner jag "lätt träning t ex joggning". Jo men tjenare. Jag kan ju inte gå. Mitt första bekymmer ikväll är hur jag ska ta mig ner för trappen och ut till bilen.
To be continued...
På riktigt!
Jag har sån träningsvärk i benen att jag knappt kan gå. Alltså på riktigt. Det här är inte ett sånt "hör på mig jag har tränat-inlägg" för att ge er dåligt samvete (funkar inte på Vanja person btw).... Det här är ett inlägg där jag delar med mig av att jag insett att min kropp inte riktigt är så tålig som den har varit. Jag är liksom inte 25år längre (bahahahaha).
Faktiskt, jag dör. Hur jag ska fixa att leda afron ikväll har jag försökt klura ut idag. Har inte kommit fram till något dock.
Det känns som jag har två knivar i framsidan av låren... Och tre i rumpan.
När man googlar på hur man lindrar träningsvärk finner jag "lätt träning t ex joggning". Jo men tjenare. Jag kan ju inte gå. Mitt första bekymmer ikväll är hur jag ska ta mig ner för trappen och ut till bilen.
To be continued...
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)











