tisdag 10 april 2012

Är man dum så är man...

Resejournal till deklarationen var det ja. Skilja på företag och anställning var det ja. Olika avstånd var det vecka för vecka var det ja. Inte fyllt i sen mars förra året nej. Idiot Therese, du är en idiot!!!

Har att göra ett tag kan jag säga. Tre olika kalendrar att gå igenom och skriva av. Kul... Det här var ju kul.

Åh andra sidan, det regnar ute så :)

Väntar med spänning gör jag också... Mer om det ikväll... Eller imorrn ;)


måndag 9 april 2012

Idag har vi varit trötta.

Öppnade skafferiet och någon hade förberett för krig eller något för när jag öppnade flög ett öppet spagettipaket mot mig... Och så hade vi spagetti över hela golvet, ja jag blev ju inte piggare :)

En mycket seg dag. Imorrn ska jag bli pigg och göra massor... Kanske.



söndag 8 april 2012

Therese 74år

Jag känner mig lite sådär övermogen. Sådär "nej det är ju en dag i morgon också-vuxen". Jag var hemma igår. Hemma. Helt själv, eller ja hunden var hemma också. Jag öppnade en vinflaska och tittade på film. Hann knappt smaka på vinet innan jag somnade till filmen.

Idag vaknade jag tidigt, tog med mig Karin på en liten promenad och kaffe. Nu har jag tråkigt. Martin ligger utslagen i sängen efter nattens bravader så det roar mig lite... Att han är bakfull alltså. Det är kul. Å andra sidan mår jag bra för att jag är tråkig. Det är tråkigt.

Tänkte ändå faktiskt att jag skulle ut igår, jag skulle bara möta upp Martin och gänget senare men helt från ingenstans blev Hilda rädd för påsksmällarna, det har hon aldrig varit innan. Hon har varit den här kanonhunden som skitit i allt, alternativt suttit och fascinerat tittat ut genom fönstret på alla raketer men nu var hon rädd. Då kunde ju inte jag lämna henne tänkte jag. Så när jag tänker efter är det hennes fel att jag är 74år, tråkig och mår bra idag!

Det är skitbra att ha en hund att skylla på ibland. Vill man inte ut kan man skylla på henne, har martins godispåse försvunnit har Hilda snott den men framför allt är det ALLTID hon som fisit när man ligger i soffan och ser på TV.

Tack Hilda för att du alltid står på min sida (helt omedvetet)

lördag 7 april 2012

Vuxenpoäng!!!

Vatten till vinet. Långfredag. Ligger i sängen strax efter klockan 12.

Say no more.

Haft en supertrevlig kväll med Karin med flera. Middag på hörnet, uppdragsbrainstorm och spelkväll... Kom just på en sak. Skrev jag in ordet "trevligt" ovan??? VUXENPOÄNG!


fredag 6 april 2012

Så här gärna!

Precis exakt såhär gärna vill jag åka på jobb nu! Jag är inte alls trött. Skulle nog inte tittat på film in på sena natten. Snark


torsdag 5 april 2012

Karin ger igen...

Jag klippte henne... Hon färgar mig. Ser ut som en morot... Nästan.


onsdag 4 april 2012

Vilken kanondag!

Idag när jag vaknade tänkte jag "idag ska jag inte göra någonting!" Det gick sådär.

Hovfjället och grillning med Marie. Fixat en massa jobbsaker, träffat brorsan, varit på husvisning och åkt runt och tittat på andra. Haft träning och nu ligger jag i soffan och inser att jag ju jobbar imorrn.

Göra ingenting... Vi tar det en annan dag :)