måndag 16 januari 2012

fredag 13 januari 2012

onsdag 11 januari 2012

Pappa är orolig!

Igår skickade jag följade sms till mamma;

"Ett glädjande besked... Eric saade och molly har gjort slut! Så nu är det fritt fram!"

För att fatta det roliga här måste man fatta att mamma och mina kusiner är sååå in love i Saade. Sådär jobbigt fjortiskär ni vet... Eller ja mina kusiner är normalt förälskade men mamma.... Mamma är sjukligt kär i Saade. Mamma skjutsade mina kusiner på en konsert med honom i somras och sedan dess älskar mamma honom.

Om man är kär i någon som har flickvän så måste man hata flickvännen, det fattar jag men mamma... Ja mamma hon tycker inte om Molly för fem öre. Hon tycker verkligen inte om henne. Hade hon inte varit tillsammans med Saade hade hon gjort det, det är jag säker på. Hur kan man inte älska Molly Sandèn undrar jag, hon är ju underbar?? Men så är jag inte kär i Saade heller förstås.

Iaf kan ni fatta hur roligt det är att sitta och lyssna på mina kusiner samt min egen mamma när de pratar om honom. Hur fantastisk han är, hur snygg han är på februaribilden i almanackan... Ja allt. Jag dör av skratt.

Nu har de gjort slut och mamma är överlycklig. Hon ringde och sa;

"Ja pappa är jätteorolig just nu"! (i bakgrunden hör jag pappa skratta fram ett "ja gud ja")

Hahaha man kan inte annat än älska mamma. Om jag blir hälften så underbar som henne när jag blir stor skulle jag vara en superfin människa. Pappa förresten är småförälskad i Eva Eastwood. Troligen är Saade och Eastwood deras frikort och jag kan inte annat än tro att pappa har störst chans =)

tisdag 10 januari 2012

It's a säte.

Skulle skriva "it's a date" till nilla på facebook. Svårker skrev "it's a säte"!!!

Hahahahaha... Har ni hört något så roligt någon gång??? Jag tror inte jag gjort det. Ibland får han till det Svårker... Eller så är det pga det där halva vinglaset jag tog för fyra timmar sedan men det vore ju mest tragiskt...

Roligt hur som helst.

It's a säte.

Jag har gjort bort mig.

Jag har aldrig varit kräsen med vin, iaf inte med rödvin, allt har för mig smakat likadant...

Men för några månader sedan så köpte jag en flaska amarone efter att en kollega rekommenderat det. 160 spänn suckade jag i systemkön och när jag betalade kändes det som att jag stod framför en majbrasa och bara kastade in en hundring... Jag skulle ändå inte märka någon skillnad på ett vin för 60kr eller 160...

Nu tänkte jag fira att jag slutat långhelgen och är ledig några dagar så öppnade flaskan. DET tog sin tid för korken var så torr men efter mycket om och med hjälp av alla verktyg i lägenheten så gick det till slut och.... Det är så jävla gott. Det liksom fyller hela munnen... Damn så gott det är.

För att inse hur gott det är gjorde jag ett blindtest med ett billigt vin. Nu är det ännu godare!!! Nu är det andra vinet äckligt. Det som tidigare var mitt favoritvin... Hörde ni, det är äckligt. Tragiskt men jag tackar dig billigt vin för lång och trogen tjänst men du suger...

Nu känns det som att jag aldrig mer vill dricka något annat än amarone. Det här kommer ju bli svindyrt!!!




lördag 7 januari 2012

Nu är det slut.

Mamma är duktig på att göra pepparkakshus men nu ska det bort. Samtal mellan mig och mamma härom dagen;

Mamma: - ja nu ska det väl ut då...:'(
Jag; -Jepp. Ska pappa äta upp det?
Mamma: nej det är ju jättedammigt! Jag ska försöka få honom att låta bli.
Jag: lycka till!
Mamma: men Örjan vill nog komma upp och stoppa en påsksmäll i det... Och spränga det!!!
Jag: tror du brorsan åker från Torsby för att stoppa en påsksmäll i ett pepparkakshus?
Mamma: ja. Jaja. Jo.
Jag: Örjan är 21år.
Mamma: men... Det är ju jätteroligt. Det får så kvar till han kommer hem nästa gång, ifall han vill spränga det.
Jag: gör du det.

Jag till brorsan senare: vill du åka till östmark och spränga pepparkakshuset???
Brorsan: ehh va?
Jag: jo men mamma tycker du har så roligt då!

Och kvar står det :)


fredag 6 januari 2012

Dator vår!

Fildelning har blivit godkänt som religion... Det skriver Aftonbladet så då är det sant.

Vår Fader som är i datorn
Helgat vare Ditt namn
Kopi Din vilja
Såsom på Hårddisken
Så ock på Dvd
Förlåt oss våra Rar-filer
såsom ock vi förlåta de som trasiga äro.
Och inled oss inte i frestelse att köpa det som lika bra går att ta från Internet.
Ty Ramminnet är Ditt
och CPU:n
och E-penisen.
I evighet.
Enter.