torsdag 5 januari 2012

www.tjuvlyssnat.se

Jag tröttnar aldrig på den här sidan! Folk skickar in vad de hört i kön vid kassan, på bussen. Ja överallt. Helt sjukt :)

"Innan det glada humöret gett vika

Buss 43, Göteborg

När bussen kört iväg från Svingeln börjar busschauffören prata i mikrofonen.

Busschauffören: För att ingen ska vara orolig och trycka på stopp vid fel hållplats, så säger jag redan nu att företaget med fyra stora bokstäver, som jag inte får nämna eftersom det räknas som reklam, ligger vid fjärde hållplatsen efter vi svängt av från motorvägen. IKEA alltså. Finns det några norrmän på bussen kan ni komma fram så förklarar jag.

Chauffören stänger av mikrofonen, men sätter på den igen och tillägger: Det är inte helt utan anledning som jag säger det sista. Vid första hållplatsen efter motorvägen har någon tryckt på stopp, men ingen hoppar av.

Busschauffören: Jaha, det var ingen som gick av så vi har förmodligen norrmän här..."

onsdag 4 januari 2012

Frågor och svar!

Hamnade på en humorsida och fann detta. Hur kul är inte dessa svaren. Helt vansinnigt men gud vad jag skrattade. Tror jag läst detta en gång innan men minns inte vart... Jaja kul är det hur som helst =) Älskar framförallt fråga 2 om simning =) Fast någon typ av sanning ligger det ju i det om man motionssimmar sitt bröstsim i godan ro utan att pressa sig lite =)

Kropp och hälsa - frågor och svar

Fråga: Kan jag genom att göra sit-ups få min mage lite mindre?
Svar: Definitivt inte! När du tränar en muskel, blir den större. Därför bör du inte göra sit-ups, såvida du inte strävar efter att ha en stor mage.

Fråga: Är simning bra för figuren?
Svar: Tja, se på valar

Fråga: Jag har hört att idrott är bra för hjärtat och kan förlänga livet,stämmer det?
Svar: Ditt hjärta är programmerat till att slå ett visst antal slag under livet. Kasta inte bort dem på träning!! Genom träning slår hjärtat snabbare, och du förkortar livet! Vill du leva längre? Ta dig en tupplur!

Fråga: Borde jag skära ner på måltider innehållande kött, och äta mer frukt och grönsaker?
Svar: Här måste du försöka att förstå logisk effektivitet. Vad äter en ko? Gräs. Och vad är det? Grönfoder. Så en biff är inte något annat än ett effektivt sätt att äta grönsaker på. Ät kyckling, och få i dig majs! En fläskkotlett kan ge dig 100% av rekommenderat dagligt intag av grönsaker!

Fråga: Borde jag minska på mängden alkohol jag dricker?
Svar: Nej, tvärtom. Vin är gjort av frukt. Brännvin är destillerat vin. Det betyder att de tar bort vattnet ur frukten, och så får du ändå mer av det goda, sunda innehållet. Öl görs av sädesslag, det säger allt..........

Fråga: Är choklad osund?
Svar: Är du tokig? Kakaobönor=bönor och bönor, linser o dyl är vansinnigt nyttigt, det vet alla, eller hur? Det är den bästa "feel-good"-maten man kan få!!

Fråga: Är det viktigt att vara i god form?
Svar: Rund är en form, så god som någon!

tisdag 3 januari 2012

Nyhetstorka på NWT?

Haha så underbart att göra en hel artikel att "strömmen gick men kom tillbaka". Underbara värmlandsort, här händer det saker minsann!


Strömmen gick och kom snart tillbaka

BRANÄS

(UPPDATERAD) Runt halvtretiden på tisdagseftermiddagen gick strömmen i Branäs med omnejd.
Alla skidliftar stod stilla en kort stund under strömavbrottet, som varade en knapp halvtimma.
Publicerad: I dag: 15:07 | Uppdaterad: I dag: 17:02      Skriv ut!    Tipsa!    Rätta!
Men ingen skidåkare behövde hänga i liften och vänta särskilt länge.
– Vi har ett extra aggregat som drar i gång när strömmen går, så alla hann komma ur liftarna, sa Anna-Karin Jeppsson som är marknadsansvarig på Branäs Fritidscenter.

- Varför dricker du ditt kaffe så försiktigt? - Jag är rädd att det skall göra ont. Det är ju bitsocker i!

När äter advokater mat?....
Mellan målen.

Håhåhehehaha humor det är humor.

Bollywood

Ikväll kör jag ett bollywoodpass för första gången. Ligger nu i soffan (jag kallar det uppladdning) och tittar på när Martin har sönder sin dator... Jag är mest orolig för att den ska gå supersönder så att jag inte kommer kunna se melodifestivalerna på storbild i vår. Det vore ju fruktansvärt!!

Jo om ni undrar vad det är för tyggrejs i bilden så är det mina byxor. Ska det så ska det :)


måndag 2 januari 2012

Myskväll?

"Nej det är bara att komma, ni behöver inte ta med något. Jag har 2kg sötsaker här"


Vad gjorde jag förra året?

Ja precis det undrade jag också. Därför tog jag upp telefonen som jag haft knappt ett år och kolla alla bilder. Jag har gjort mycket, inget stort men mycket smått. Kvantitet före kvalitet så att säga =)

Jag vet att det här inlägget skulle bli mycket roligare med lite bilder, men fattar ni hur jobbigt det är att skriva allt det här på telefonen, gör ni? Nej det gör ni inte. Jag skriver på datorn istället så kanske jag lägger upp några bilder senare.

Nu har jag varit ledig i typ tre veckor. Från slutet av november har jag bara jobbat fredag och lördag. Jag har en hel lista med saker jag skulle göra, bl.a fixa nya träningspass till jobbet, fixa saker på bilen och lite annat. Har jag gjort det? NEEEEEEJ! Jag är en dålig dålig människa. Lägg till att jag totalt vänt på dygnet och sover till mitt på dagen så vill jag slå mig själv med en stekpanna. Inte hårt, men lagom så jag får skämmas lite, liksom.

Gick igenom bilderna på telefonen och här är min lista av vad Svårker varit med på i år;

* Varit på Countrybåten med Vanja
Här hade jag så sjukt kul. Ni vet sådär kul att man fortfarande lever på det ibland.

* Elinore blev klar med sin nagelspecialistutbildning och fixade mina naglar så att jag inte kunde varken skriva på en dator eller använda telefonen... Men jag hade snygga naglar.

* Elmia med Elinore, Karin, Vanja och Sandra

* Eurovisionkväll med tre-rätters hos mig med Karin, Elinore och Sandra

* Weekend i min sommarstuga med Karin, Sofie, Emilia och Sandra

* Var till Oslo och tog bilder till ett nytt träningsprogram till jobbet

* Drog ut en fucking visdomstand
Var jag smart nog att tänka "Nu ska jag äta en ordentlig frukost innan"? Ehh nä. Kan man äta direkt efter man har dragit ut en visdomstand? Eh nä. Kan man äta dagen efter man har dragit ut en visdomstand? Ehh nä.



 
* Var till Jenny och jag och hennes syster tog en ridtur, plötsligt flög en plåtbit av ett tag och hopp och hej så låg jag på marken och fick problem med ryggen några veckor.

* "Misslyckad" 6-årsdag
6 juni firade jag och Martin 6 år tillsammans. Det skulle vi fira. Martin skulle överraska mig så vi tog en tur på hans motorcykel. Solen sken när vi åkte, när vi var någonstans mellan torsby och charlottenberg öppnade sig himlen och det började störtregna. Vi vände och martin körde mot sunne istället. Väl i sunne skulle vi hitta någonstans att äta middag. Jag hade på mig Martins motorcykelkläder och han bara sina jeans så när han klev av motorcykeln märkte vi att det regnat så mycket att det exakt såg ut som att man kissat på sig. Vi satte oss på motorcykeln igen och åkte hem mot torsby, i spöregn.

Väl hemma bytte vi om och bestämde att vi skulle gå till Kinarestaurangen och äta. Både skithungriga. Vi hittade bara ett litet paraply som vi slogs om hela vägen upp. Eftersom vi båda inte fick plats under paraplyet var vi båda totalt dyblöta på varsin axel och när vi väl kom upp till restaurangen var det STÄNGT!... Smått sura gick vi upp till pizzerian. Grattis på 6-årsdagen älskling.

* Byggde och inredde mitt massagerum

* Kollegorna på jobbet spelade mig ett spratt
När jag hade slutat jobbet en dag och kom ut till bilen hade de klätt in hela min bil, in- och utvändigt med gladpack.

* Weekend i karins sommarstuga

* Kastrerat hilda och har numer en så lat hund att hon inte ens vill ta promenader

* Firade en lugn midsommar med släkten

* Hela släkten utom jag och brorsan åkte till Cypern. Under den veckan bodde mormor hos mig och vi gjorde allt mellan himmel och jord. Hon bodde t.o.m på jobbet när jag jobbade helgen.


* Åkte en vecka ensam upp till hälsingland och bodde hos farmor och farfar.


* Efter en vecka kom martin upp så vi ägnade några dagar i sommarstugan.

* Hittade våra älskade DIVA-glas (diving into Vino again)


* X-antal middagar ute med Karin. Vi hade bestämt att vi minst 1g/vecka under sommaren skulle äta middag på en ny restaurang (det finns inte så många i torsby märkte vi)


* Jävligt många grillmyskvällar


* Åkte upp med familjen (ja och mormor förstås) till sommarstugan.

* Lekt med mariannepapper


* Masssooorr med bad och sol


* Köpt soffa
Åhh det här är så sjukt kul. Superkul är det. Jag och Martin skulle ner och titta på soffor. Kvällen innan ringde en som Martin hjälpte att övningsköra med till motorcykelkörkort. Han hade fått tid för uppkörning dagen efter i Karlstad. Martin och han tog därför motorcyklarna och åkte ner. Jag tog med mig brorsan så vi skulle möta dem i Karlstad. Om han klarade det skulle han kunna åka hem sen. Han klarade det inte, han fick följa med oss och provsitta soffor. Jag är ju den som vill provsitta massor, jag vill ju vara säker. Det är inte 100kr vi pratar om. Hade han och Martin med sig några andra kläder än skinnställ? Nej! Så där gick de i motorcykelkläder och provade soffor en hel dag.

* Mamma fyllde 50 år och det firas med stor fest

* Elinore samlade vuxenpoäng och köpte hus

* Frida fick sitt andra barn, Adam

* Jag fick min afro-danslicens

* Jag gick utbildning i Latin-Move

* Körde afro i sammarbete med gymnastikförbundet i Torsby utöver träningarna i Östmark. Anna började köra pass åt mig

* Vann för andra året i rad Rebusrallyt!

* Tillagade för första gången i mitt liv helstekt kyckling

* Hade drinkparty med goda vänner

* Drack mintuu med oboý ute i skogen följt av bastu

* Åkte på Spa i arvika med Karin

SIST MEN INTE MINST!!!

* Under hösten har jag och Karin gjort en massa massa massa uppdrag. Lite stolt att vi genomfört alla och inte tröttnade. Eller jo tröttnade gjorde vi titt om tätt men vi genomförde dem!

Nu undrar jag bara vad vi ska hitta på härnäst.

Gott nytt år alla.