lördag 15 november 2014
onsdag 24 september 2014
torsdag 28 augusti 2014
...
Myspys såhär på morgonkvisten. Om några timmar drar vi till Therese och Hampus från föräldragruppen på promenad. Så roligt att ha träffat henne som är precis där man själv är just nu, nån att prata med som fattar :)
fredag 15 augusti 2014
Vad man gör om dagarna.
Jag sitter i soffan och myser minst 12 timmar om dagen. Man skulle tro att man skulle tycka att det kändes meningslöst och framförallt väldigt tråkigt... Men sanningen är att det aldrig känts mer meningsfullt. Min älskade älskade Elsa!
onsdag 30 juli 2014
Mitt allt.
För varje dag som går, varje dag blir man mer och mer fast. Man ler när man måste byta en bajsblöja, man totalt smälter när hon smackar med läpparna och vill ha mat... Och man brister plötsligt ut i gråt helt utan förvarning när man tittar på henne.
I natt har hon sovit exemplariskt!! Hon sov till 12, fick mat och sen tog Martin henne så jag skulle få sova. Vid 02 kom de in så hon fick mat. Vaknade vid 06 av att hon låg och tittade på mig. Fick mat och somnade om. Tack tack tack för sömn!!
Igår var förresten Nilla här och hälsade på! För första gången var Elsa ute på tur (om man bortser från Östmark). Vi åt lunch på bredviken och sen lite sightseeing i Torsby och såg på utsikten vid kolsberg... Elsa sov hela tiden men ändå :)
fredag 25 juli 2014
Första boken om mig...
Elsa sover i sin vagga och jag sitter ute och börjar fylla i hennes bok... Just nu är livet bara så underbart... Jaha, kunde tydligen inte skriva "livet är underbart" utan att börja gråta...
DAMN YOU HORMONES!!!
måndag 21 juli 2014
onsdag 16 juli 2014
Min underbara familj!!
Blev överraskad och bortskämd med en babyshower idag! Gud så fint de hade gjort och jag fick så många fina paket. Lekt massa lekar och haft det allmänt mysigt.
Så tacksam!!!
fredag 11 juli 2014
Vad är bebiskläder?
I min tanke är det små kläder. Kläder för bebisar. I mammas huvud är man tydligen bebis upp till tonåren om man ska tro "bebiskläderna" hon kommit med :)
torsdag 10 juli 2014
lördag 28 juni 2014
Hildas nya favoritrum!
Idag blev jag med Karin till charlottenberg en snabbsväng. Kul att dra iväg en sväng utan att för den skull bli borta precis hela dagen. Perfekt väder dessutom när det spöregnat hela dagen :)
När jag kom hem höll Martin på att lägga in den tjocka heltäckningsmattan i biorummet (ja, precis... Biorum.... Nej, inte direkt min ide, hehe). Iaf, på mattan låg Hilda.
Hilda ligger fortfarande på mattan. Totalt euforisk ligger hon där och rullar och sover om vartannat. Tror Hilda hittat sin favoritplats minsann :)
Nu är jag totalt slut, ni vet så man knappt orkar vända sig om i soffan. Soffan resten av dagen och kvällen, check!!
torsdag 26 juni 2014
Årets bingo!
En gång om året brukar jag vara på bingo... Och varje gång säger jag att "det här ska jag aaaaaaldrig mer på". Det är ju i ärlighetens namn knappast roligt att va på bingo, det går ju så segt!
Hängde med Karin och Carro idag och kors i taket men det gick rätt bra idag :) kanske tålamodet börjar bli bättre eller nåt :) vann gjorde jag ju knappast men att inte hata bingo är väl kanske en vinst i sig... Eller nåt... Typ.
Väntar och väntar...
Det här med att bara gå hemma är ju jättekul! Antar att jag borde vara smart nu och vila, vila och vila.... Men ja, hur kul är det då?
Tur att Elinore kommer strax och håller mig lite sällskap. Igår var Frida här med barnen på förmiddagen och Ulla-Carin kom en sväng på eftermiddagen så än så länge går det ingen nöd på mig :)
tisdag 17 juni 2014
Martin har en familj vid sidan av?
Floren skickade denna bild på Facebook.... Alltså hur likt är inte det där Martin? Tycker det är nästan läskigt likt... Ricky Martin vs Martin Berglund, jovars!
onsdag 11 juni 2014
tisdag 3 juni 2014
torsdag 29 maj 2014
Oj!
Ja, jag ska inte säga att jag glömt skriva här. Det är mest att jag inte haft lust av nån anledning, man känner ju så ibland... Fast över en månad var väl lite väl slött kan man tycka :)
Iaf flyter jobbet på, här hemma börjar saker hitta sin plats efter renoveringen och jag börjar bli tjock :)
Det blir en bra sommar :)
lördag 19 april 2014
lördag 12 april 2014
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)






























